Biblioteka
  Wiw.pl   Na bieżąco:  Informacje   Co nowego   Matematyka i przyroda:  Astronomia   Biologia   Fizyka   Matematyka   Modelowanie rzeczywistości   Humanistyka:  Filozofia   Historia   Kultura antyczna   Literatura   Sztuka   Czytaj:  Biblioteka   Delta   Wielcy i więksi   Przydatne:  Słowniki   Co i gdzie studiować   Wszechświat w obrazkach
  Jesteś tutaj:   Wirtualny Wszechświat > Biblioteka > Fizyka > ALICJA W KRAINIE KWANTÓW

[1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10]  [11]
Stan: Alicja (A1)

Alicja skręciła przy drogowskazie w prawo i poszła dalej krętą ścieżką, rozglądając się dokoła i przypatrując mijanym po drodze drzewom. Wkrótce dotarła do następnego rozwidlenia ścieżki; tym razem drogowskaz miał dwa ramiona, oznaczone "1" i "2". Alicja skręciła w prawo i wędrowała dalej.

Po pewnym czasie drzewa przerzedziły się i znalazła się na stromym skalistym szlaku, który pokonywała z niemałym trudem. W miarę jak szła, szlak stawał się coraz bardziej i bardziej stromy, aż w końcu Alicja zorientowała się, że wspina się po zboczu samotnej góry. Szlak doprowadził ją do wąskiego występu skalnego, który biegł wzdłuż opadającej stromo ściany. Dróżka kończyła się na porośniętej trawą polanie, otoczonej pionowymi ścianami. Przed Alicją ział w skalnej ścianie otwór, z którego prowadził korytarz w głąb i w dół.

Korytarz był bardzo ciemny, ale zaskoczona Alicja poczuła, że posuwa się w głąb niego. Korytarz miał gładką podłogę oraz ściany i biegł prosto do przodu, opadając łagodnie w kierunku słabo widocznej, odległej poświaty. Z każdym jej krokiem światło stawało się jaśniejsze i bardziej czerwone, a w tunelu robiło się goręcej. Smugi pary przepływały obok Alicji i słyszała dziwny odgłos, jak gdyby jakieś olbrzymie zwierzę chrapało we śnie.

Na końcu korytarza Alicja ujrzała wielką pieczarę. Jej ciemne wnętrze widoczne było jedynie w niewyraźnym zarysie, ale od dołu, z miejsca niezbyt odległego od stóp Alicji, biła jasna poświata. Leżał tam pogrążony w głębokim śnie olbrzymi czerwonozłoty smok, z ogromnym ogonem owiniętym dokoła ciała. Pod nim, tworząc jego legowisko, znajdowała się gigantyczna góra złota i srebra, drogocennych kamieni i pięknie wyrzeźbionych przedmiotów, zabarwionych na czerwono w czerwonawej poświacie.

Stan: Alicja (A2)

Alicja skręciła przy drogowskazie w prawo i poszła dalej krętą ścieżką, rozglądając się dokoła i przypatrując mijanym po drodze drzewom. Wkrótce dotarła do następnego rozwidlenia ścieżki; tym razem drogowskaz miał dwa ramiona, oznaczone "1" i "2". Alicja skręciła w lewo i wędrowała dalej.

Gdy spojrzała w dół, stwierdziła, że ścieżka, po której szła, zmieniła się z leśnej dróżki w wąską drogę wyłożoną żółtymi cegłami. Szła nią wśród drzew, aż las ustąpił miejsca rozległej łące. Łąka była ogromna, rozciągała się aż po horyzont i pokrywały ją całą jaskrawe maki. Droga wykładana żółtymi cegłami biegła przez środek łąki aż do bram odległego miasta. Z miejsca, w którym stała, Alicja ujrzała wysokie mury miasta w kolorze jaskrawej zieleni; a bramy wysadzane były szmaragdami.

[1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10]  [11]
[  góra strony  ]

Wiw.pl  |  Na bieżąco  |  Informacje  |  Co nowego  |  Matematyka i przyroda  |  Astronomia  |  Biologia  |  Fizyka  |  Matematyka  |  Modelowanie rzeczywistości  |  Humanistyka  |  Filozofia  |  Historia  |  Kultura antyczna  |  Literatura  |  Sztuka  |  Czytaj  |  Biblioteka  |  Delta  |  Wielcy i więksi  |  Przydatne  |  Słowniki  |  Co i gdzie studiować  |  Wszechświat w obrazkach