Jesteś tutaj:  Wirtualny Wszechświat > Informacje > Nowinki 2000-2002 > Biologia > Nowinka z dn. 06-07-2001
Wszystko o raku on line
06-07-2001

Wszystko o raku on line
Znakomite czasopismo naukowe "Nature" uruchomiło właśnie nowy portal internetowy poświęcony badaniom nad rakiem. Każdy, kto zechce połączyć się z adresem http://www.nature.com/cancer, będzie mógł przeczytać najnowsze informacje na ten temat.

Serwis ten, aktualizowany co tydzień, ma trzy główne działy. Pierwszy, noszący nazwę Hot off the Press, przeznaczony jest dla szerokiego odbiorcy i relacjonuje wyniki badań publikowanych w ostatnich numerach pism naukowych. Adresatem drugiego, nazwanego Research Roundup, są sami naukowcy. Tutaj znajdą się krótkie relacje z prowadzonych obecnie badań oraz pogłębione artykuły, opracowywane m.in. na podstawie tekstów zamieszczanych w czasopismach z grupy "Nature Reviews". Trzeci dział tego serwisu natomiast, który nazwano Policy News, obejmować będzie kwestie związane z problemami finansowania badań, regulacji prawnych obowiązujących w tej dziedzinie oraz spraw wiążących się z wdrożeniami opracowywanych rozwiązań.

Serwis Nature CancerUpdate [http://www.nature.com/cancer] dołącza do dwóch wcześniejszych portali: dotyczącego genomu człowieka Genome Gateway [http://www.nature.com/genomics] oraz obejmującego dane na temat postępu badań w dziedzinie fizyki Physics Portal [http://www.nature.com/physics]. Dostępne dla każdego użytkownika internetu, stanowią one prawdziwe okno na świat badań w różnych dziedzinach wiedzy. Portal poświęcony rakowi przygotowywany będzie w oparciu o materiały zamieszczane w ponad 15 specjalistycznych czasopismach takich jak: "Nature", "Nature Medicine", "Nature Genetics" "Oncogene", "Leukemia", "Cancer Gene Therapy", a w najbliższej przyszłości także z powstających obecnie wydawnictw: "Nature Reviews Cancer" oraz "The Cancer Handbook".

Przedsięwzięcie to z pewnością ucieszy wszystkich poszukujących danych na temat obecnego stanu wiedzy na temat przyczyn, leczenia i profilaktyki chorób nowotworowych. Daje również szansę na lepszą współpracę zaangażowanych w te badania naukowców, a tym samym - kto wie - być może nawet na bardziej skuteczną walkę z rakiem.