Jesteś tutaj:  Wirtualny Wszechświat > Informacje > Nowinki 2000-2002 > Fizyka > Nowinka z dn. 14-03-2001
Fizyka pierwsza
14-03-2001

Fizyka pierwsza
12 marca 2001 r. internetowa wersja słynnego tygodnika "Nature" (założonego w 1869 r.) wzbogaciła się o pierwszy portal tematyczny. Jest on poświęcony fizyce i mogą zeń korzystać wszyscy, którzy mają dostęp do czasopisma. Adres portalu: http://www.nature.com/physics/

Materiały w portalu poświęconym fizyce będą przybywały w cyklu tygodniowym. Jego trzon stanowią artykuły badawcze publikowane nie tylko w "Nature", ale na przykład także w "Physical Rewiev Letters". Towarzyszą im informacje o nowych odkryciach i komentarze; eseje z pogranicza fizyki i spoza niej; recenzje książek; dział "Biologia dla fizyków". Jest tu również miejsce na klasyczne artykuły, odpowiedzialne za przełomy w badaniach fizycznych. W tym tygodniu można przeczytać atrykuł Jamesa Chadwicka z 1932 r. (Possible Existence of a Neutron, "Nature", t. 192) anonsujący odkrycie neutronu. Fragment portalu został poświęcony problemom fizycznym: są one stawiane każdego tygodnia, a ich rozwiązania - podawane po upływie 7 dni. Najnowszy problem brzmi: "Z jak dużej planetoidy można uciec skacząc?".